woensdag 22 oktober 2014

Geboortekaartje met uiltjes

Hoihoi, 

Gisteren ben ik begonnen met het oprichten van deze blog en eigenlijk ben ik gelijk al verslaafd!
Het opzoeken van challenges, leuke blogs om ideetjes op te doen en om andere gave creaties te zien met kaarten is nog een hele uitdaging, maar ó zo leuk!! 

Vandaag deel ik nog een leuk kaartje met jullie. Dit is het geboorte kaartje geworden van mijn lieve kleine achterneefje, Thijs!

Mijn nicht had een filmpje op haar Facebook gezet met haar lieve dochtertje, die vertelde dat zij een grote zus was geworden van haar broertje Thijs. Toen ik de naam wist, ben ik meteen aan de slag gegaan, want ik wilde de naam en de geboortedatum in het kaartje terug laten komen.

Stappen:  Eerst koos ik het plaatje die ik wilde gebruiken.
Ik vond dit uilenplaatje van Yvonne creations zo lief!  In het kleine uiltje kwam de kleur blauw in
voor en dat wilde ik benadrukken in deze babykaart voor Thijs.


Zo koos ik voor een blauw hartjes achtergrond, op een witte kaart. In mijn vorige blog zei ik het al.. ik hou ervan om met rondjes te werken. Zo koos ik voor een wit rondje om hier de uiltjes in te plaatsen en een donker blauwe rand eromheen. 



Deze donkere kleur rond liet ik ook terug komen in het lintje waarmee de slinger is gemaakt. Zoals ik zei, ik wilde de naam Thijs terug laten komen en dat heb ik door middel van het maken van een slinger gedaan. De zilveren lettertjes passen leuk bij de zilveren cijfertjes die ik heb gebruikt voor de geboortedatum!

Het kant vind ik altijd leuk om te gebruiken bij babykaartjes en dus ook bij dit kaartje! De plaksteentjes boven in maken het kaartje compleet. 

Toeval bestaat niet:
Ohja, wat wel even leuk is om erbij te vertellen, is het volgende: Thijs werd geboren op 18-09-2014. Wij zijn op kraamvisite geweest op de 24e, ik had mijn kaartje toen al af. Toevallig kregen wij nét die dag het geboortekaartje binnen en wat blijkt? Een uilen geboortekaart! Hoe bedoel je toeval bestaat niet? ;) 


Tot de volgende blog!
Liefs Ryanne

2 opmerkingen:

  1. Hij is echt zoooo leuk! Hij hangt hier op de kast! :) mijn favoriete kaartje! Thijs krijgt hem mee als ie uit huis gaat ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je weer een leuk kaartje gemaakt! Toevallig ook met de uilen haha! En zo te zien in de andere reactie was ze er blij mee! Morgen weer een leuke kaart maken! Ik heb er zin in!!!! Ik ga vanavond al dingen klaarleggen zodat we lekker aan de slag kunnen!

    Tot morgen
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen